Понеделник, 23.10.2017
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията

Новости в системите за сигурност

Безопасност от Nissan

Nissan показа своят последен прототип, наречен All-Around Collision Free prototype, включващ две изцяло нови технологии - Превенция от страничен удар (Side Collision Prevention - SCP) и Превенция от заден удар (Back-up Collision Prevention - BCP). Екипиран освен това със Система за контрол на дистанцията (Distance Control Assist - DCA) и Система за предотвратяване на напускането на платното (Lane Departure Prevention - LDP), последния прототип допълнително развива идеята на Nissan за "Щит за Безопасност" (Safety Shield), с цел пълната защита на превозното средство и пътниците в него от потенциални рискове от множество посоки.

Нова система Attention Assist

Изследователите на катастрофите в Mercedes-Benz са добре запознати от опасностите при задрямване на волана ("едносекундната дрямка"). Според наблюденията на тези специалисти, дългите пътувания по време на отпуските без междинни почивки са силен фактор за достигнато на преумора, чиито признаци често биват пропускани. Поради тази причина, Mercedes-Benz са разработили иновативна система за Асистенция на вниманието (Attention Assist), която може да разпознае симтомите на умора в шофьора в ранен етап, при което да препоръча взимането на почивка. Тази система ще бъде серийно интегрирана от пролетта на 2009.

Телефон за пешеходци

Невероятният телефон на Oki може да се окаже доста полезно устройство за пешеходците. Това е от значение особено за по-големите градове, където на пътя важат по-скоро правилата на джунглата, отколкото законите за движение  о пътищата.

Устройството може да засече приближаващ се автомобил благодарение на технологията DSRC (Dedicated Short Range Communications) и да ви извести на време за близостта му. По този начин ще знаете кога да се пазите.

Автомобилната камера ще запише удара

Средствата за безопасност на автомобилите досега бяха два класа - пасивни и активни. Първите са скрити в здравината на купето, а вторите се командват от ситуацията на пътя - въздушни възглавници, активни подглавници, ABS, ESP и други.

Американската компания Strong Idea предлага трети тип устройство за около 50 долара, което може да се определи като "след аварийно". Става дума за записващо устройство и видеокамера, които няма да ви помогнат преди и по време на катастрофата, а след нея, когато възниква въпросът за вината.

Големите автомобилни производители въвеждат системата "stop-start"

Само след няколко години ще бъде обичайно при повечето автомобили, когато спрат на светофар двигателят им да се изключи автоматично, а когато водачът иска отново да тръгне, двигателят автоматично да се включи. Технологията е известна от няколко години, нарича се "stop-start" и пести доста гориво при градски цикъл на движение. Сега повечето големи производители ще я въведат при всички свои нови модели.

От Renault съобщиха, че системата "stop-start" ще бъде монтирана при всички техни продавани в Европа модели най-късно до две години. Същите планове има и Fiat, а от BMW вече монтират тази технология при повечето нови модели. Технологията въвеждат и в Peugeot, Citroën, Volkswagen, Mercedes, Opel и Ford.

Front Camera System система за сигурност

С излизането си на пазара през август, новият модел на Opel - Insignia ще предлага интересна система за подобряване на сигурността при пътуване. Тя се нарича просто Front Camera System и разчита на специална камера с процесор, който разпознава пътните знаци. Системата прави 30 снимки в секунда.

Тя е наречена Front Camera System и представлява видео камера с висока резолюция, която прави до 30 снимки в секунда и предава данните на микропроцесор, който информират водача за нередности.

Volkswagen разработва нови системи за паркиране

Паркиране без страх от щети - това е целта на Volkswagen при доразвиването на асистента за паркиране. Затова инженери по поръчение на производителя във Волфсбург работят над нови системи, които по-добре да подпомагат шофьорите при маневриране или напълно да поемат тази работа.

В модели като Touran, Tiguan и Passat CC вече има полуавтоматични асистенти за паркиране, които самостоятелно паркират автомобила паралелно на платното по посока на движението, като шофьорът все още трябва да дава газ и да натиска спирачките, информира Фокус. По данни на Volkswagen следващата крачка щяла да бъде автоматизирането на т.н. челно паркиране.

Автомобилните гуми стават електронни

Електрониката навлиза и в автомобилните гуми. С нейна помощ те ще станат по-сигурни и по-добре функциониращи. Според Маурицио Бойоки, шеф на отдела за изследвания на италианската компания за автомобилни гуми Pirelli, електронни сензори в гумите ще предават информация за тях на компютъра, който е разположен на таблото на колата. Сензорът ще информира моментално за коефициента на търкане на гумите, както и за положението на пътя, по който минава автомобилът, съобщи вестник "Кориере дела сера".

По този начин ще могат да функционират по-добре всички системи в колата - Esp, Abs и др. Този вид сигнали се получават в момента чрез звуковите колела на системите Abs, които дават информация за триенето на гумите чрез търкалянето им по пътя. С помощта на сензорите обаче системите, надзираващи за сигурността и стабилността на автомобила, ще получават предварителен сигнал. Или с други думи, с помощта на новите сензори гумите ще се превърнат в "интелигентни".

Система за разпознаване на водача по лицето

Една от най-новите тенденции за подобряване безопасността при автомобилите е разработваната от няколко фирми система за „Face recognition". При нея лицето на водача се сканира непрекъснато по време на движение и системата има възможност да разкрие дали има опасност той/тя да заспи зад волана.

BMW е вече напред в разработката на подобна система, но освен за споменатата цел, баварците са решили да я използват и като начин за идентификация на човека на волана и за автоматични настройки на колата, за да отговаря тя в най-голяма степен на персоналните качества и предпочитания на водача.

30 млн. коли ще са с телематика през 2013 г

Изследване на лондонската компания ABI Research сочи, че над 30 милиона автомобила ще бъдат снабдени със системи за телематика и комуникация през 2013 година.
Те са най-бързо развиващата се екстра, която производителите предлагат за автомобилите си. Телематиката става все по-популярна като екстра, предлагана от производителите на автомобили заради неоспоримите й предимства. Телематичните и комуникационните системи подобряват сигурността, безопасността, защитата и ефективността и водят до намаляване на разходите и на вредните емисии.
Редица телематични системи вече се предлагат на пазара. GM ползва OnStar, а Ford - SYNC в Северна Америка. Toyota, Nissan и Hyundai ползват системата OEM telematics в Азиатския регион. В Европа все още много слабо популярна пък е eCall. Заради изброените й предимства обаче популярността й нараства и е възможно дори през 2011 г. тя да стане задължителна за всички нови автомобили на Стария континент заради възможността при инцидент автомобилът да бъде моментално локализиран.